ANYAI ÖRÖM

ANYAI ÖRÖM

Uram, annyi öröm ért a héten,
hogy elgondolkodtam:
mi is az én életem legnagyobb öröme?
S ezt fogalmaztam meg:
legnagyobb örömöm,
ha Dorkát, a lányomat nevetni látom.
Úgy látszik, elsősorban
mégiscsak anya vagyok, Uram.
Hiszen mennyire fontos nekem
a közönség derűje, a barátaim boldogsága,
férjem jókedve, a kisunokám kacagása,
s minden kedves szerettem elégedettsége.
Mégis, legnagyobb örömöm:
ha Dorka nevet.

Uram, ezen a mai napon, anyák napján,
megköszönjük Neked, mi, édesanyák,
hogy adsz nekünk tartást:
erőnk határán túl is talpon maradni,
erőnk határán túl is ébren maradni,
erőnk határán túl is várakozni,
erőnk határán túl is reménykedni,
erőnk határán túl is buzdítani,
bátorítani, mosolyra deríteni.

Köszönjük, Uram,
hogy édesanyai szívet adtál nekünk,
amelynek legnagyobb öröme,
ha gyermekét nevetni látja.
Ámen.

FOHÁSZ

Uram,
kétéves a kis unokám,
éppen ma két éve született.
Esténként odakuporodik
édesanyja ölébe,
és suttogva mesél anya pocakjának,
ahol a kis testvérke növekedik.

Uram,
áldd meg családjainkat!
Adj örök nyugodalmat meghalt szeretteinknek,
s adj testi-lelki egészséget az élőknek!
Köszönjük, Uram,
hogy Rád bízhatjuk őket,
s köszönjük, hogy olyan hittel,
olyan tisztasággal kérhetünk Téged,
mint amilyen bizalommal,
amilyen tisztasággal
kis unokám suttog anya pocakjába,
ahol a kis testvérke növelődik.
Ámen.

NAGYSZÜLŐK

Uram,
gyerekeknek szoktam elmondani,
hogy kiskoromban,
hat unokatestvéremmel együtt,
nagyanyám óvodájába jártam.
Nagyanyám konyhája volt az óvoda,
ahol ő főzött, és szeretett minket.
Tizennyolc éven át éltem otthon,
de soha, egyetlenegyszer sem láttam nagymamámat
nemhogy idegesnek,
de még csak nyugtalannak sem.

Köszönöm, Uram, nagyszüleim okos szeretetét!
Köszönöm türelmes hangjukat,
erőt adó biztatásukat,
s azt a csakis nekem szóló figyelmet,
amellyel gyakran megajándékoztak.
Köszönöm, hogy szeretetük kincséből
minden unokájuk kaphatott!
Áldd meg, Uram,
nagyszüleimet az örök életben!
Kérlek, segíts olyan nagyszülővé lennem,
amilyenek ők voltak!
Ámen.
 
 Döbrentey Ildikó: 'És képzeld, Uram...' a 21. század zsoltáraiból
 
Forrás ~ Internet