ÉDESANYA IMÁI

A világ egyik legszebb kijelentése, ami elhangozhat egy nő ajkáról, hogy: anya vagyok.
 Amióta maga Krisztus, Szűz Máriát ezerszer is édesanyámnak szólította és nevezte, 
azóta megszentelt lett minden édesanya neve. 
Amióta az első evangélium legelején ez áll:
 'Mária, akitől született Jézus, kit Krisztusnak hívnak' (Mt. 1,16) 
 azóta az anyaság maga evangéliummá, boldog üzenetté vált.

'A nőben mindig az anyát tiszteljük.
 Akkor is ha még távol van az anyaság, akkor is ha már rég túl van rajta! 
Az Isten megbízottja ő. Amikor az ég szivárványa leér, női vállat érint'
Gárdonyi Géza ~ Földre néző szem


Egy hívő anya imádsága

Az imádság áhítatos, mély csendjében
Jövök hozzád Uram, koldusan, szegényen.
Hozzád a jóság és irgalom Istenéhez,
Mert Te vagy reményem, hitem a világon
Az én imádságom.

Sem ég, sem föld nem zárhat el tőlem,
Mert hitem a csillagok túlra is felemel.
Anyasors az enyém ezen a világon
Gondjaimat hozzád zokogva kiáltom.

Uram! Csak Tebenned tudok mélyen hinni,
És úgy sírok, ahogy csak anyák tudnak sírni.
Istenem, Te tudod milyen az Anyaszív,
Gyermeke sorsáért mennyit fáj, mennyit sír!
Mert nélkülük nem teljes az én boldogságom,
Óh irgalom Istene, halld meg imádságom!

Uram térdre omolva, sírva kérlek,
El fog jönni a nap, hogy én már nem élek.
De ameddig lesz két összekulcsolt kéz,
Könnyes szem, amely fel az égbe néz,
S fájó anyaszív ezen a világon,
Addig mindig ostromol, az én imádságom.

​Amen.​


 Jó édesanya imája

  Rendezd el, Istenem minden dolgomat
  Őrizd minden bajtól kis családomat!
  Tőled kaptam Őket, te légy vigaszuk,
  el ne vesszen egy sem, légy jó Pásztoruk!

  Rendezd el, Istenem, sajgó szívemet,
  el ne veszíthessen soha Tégedet!
  Hitem örök mécse ki ne aludjék,
  mint húsvéti gyertya, világosodjék!

  Családom tagjai életükön át
  lángomról gyújthassák hitük gyertyáját.
  Életük útjait ez ragyogja be,
  Te élj szívükben, élők Istene!

  Rendezd el, Istenem, hajszolt életem,
  szeretet Istene, lelket adj nekem!
  Lelket, mely mindenben rád hagyatkozik,
  Téged el nem felejt, benned megnyugszik!

  Mint a szentmisében, most felajánlom,
  kenyerem s borom, egész családom!
  Családom Főpapja te vagy, Jézusom,
  egyesítsd Magaddal kicsim és nagyom.

  Rendezd el, Istenem, üdvősségemet,
  irgalmad pótolja gyengeségemet!
  Másban én nyugtomat úgysem találom:
  életem-halálom Neded ajánlom!

  Mindnyájunk jó Anyja, szép Szűz Mária,
  hozzád is fordulok, mennynek ajtaja!
  Te vidd az Úr elé minden gondomat,
  oszd meg családommal boldogságodat!


Amen.


  Ima Szűz Máriához


  Ha nagyon fáj az élet terhe,
  Ha sok csapás hull reám,
  Elmegyek mindig a templomba
  S Hozzád fordulok Szűzanyám.


  Elsuttogom, feléd tárom,
  Szívem legbensőbb rejtekét,
  Ó szenvedések királynéja,
  Rád gondolok, Hozzád megyek én.


  Szűzanyám tudod, hogy gyermeked vagyok,
  Ó, jöjj gyógyíts, nagyon beteg vagyok.
  Anyám, gyermeked sír, sokat szenved,
  Ugye megszán Szeplőtelen Szíved.


  Anyám tudod harcosod vagyok,
  Ha kell, érted még ma is meghalok.
  Milyen jó lesz Téged a mennyben látni,
  Veled az édes Istent imádni.


  Anyám csodállak, Anyám szeretlek,
  És Te hívogatsz, hogy el ne essek.
  Most göröngyös az út és sok a veszély,
  Ó, bátoríts, s mondd gyermekem ne félj.


  Ha itt gyűlölnek, ha itt megvetnek,
  S kiket szeretek, azok sebeznek.
  Töröld le könnyem s fájó szívem,
  És mondd légy jó gyermekem.


  Szűzanyám ne hagyj el, segíts továbbra is.
  Szűzanyám Tiéd legyen mindenem,
  Múltam, jövőm s jelenem.


  És ha buzgón imádkozom,
  Könnyem lassan megered,
  Érzem Anyám, hogy leszálltál hozzám,
  S megvigasztaltad lelkemet.


Amen.

 Mennyei anyánkhoz

  Irgalmas Szűzanyám! Istennek szent Anyja!
  Kérlek, tekints reám, esdeklő lányodra.
  Végy oltalmad alá, óvjad minden léptem,
  Irányítsd életem, légy a menedékem -

  Édesanyám helyett egyengesd utamat,
  Ne engedj hátrálni, ha nagy a feladat -
  Emeld fel magadhoz vergődő lelkemet,
  Erősítsd és ápold gyengülő hitemet.

  Kérlek, esedezzél Szent Fiadnál értem -
  Bocsássa meg minden gyarlóságom, vétkem.
  Ha kissé csüggedek, ne hagyjál el engem,
  Szívemből szeretlek - légy a menedékem

  Hozzád száll sóhajom - magyar családokért,
  Világszerte szétszórt fiataljainkért -
  Anyai jóságod érintse lelküket,
  Kulcsolják imára mind a két kezüket.

  Kérjed Szent Fiadat: bocsássa meg nekik
  Minden mulasztásuk, esendő vétkeik -
  Keressék az utat - mely Őhozzá vezet,
  Hálaadást zengve dicsérjék nevedet.

  Egyesítsél minden szétszakadt családot,
  Palántálj szívükbe szeretet virágot -
  Virítsanak majdan - év minden szakában,
  Oltárt ékesítve Atyánk otthonában.

  Édesanyák lelke nagy csokorba fogva,
  Szőnyegként terül el, lábad elé szórva -
  Te vagy mindannyiunk igaz erőssége,
  Minden édesanya örök példaképe.


Amen.